Internet má mnohá pozitiva, jež ho činí pro leckoho nezastupitelným, nenahraditelným. Těmi, kdo na něj nedají dopustit, jsou dokonce i různí obchodníci a jiní podnikatelé, jimž tento nejednou umožňuje vést obchody, o jakých by se jim v reálu nemohlo ani zdát. Ovšem dříve, než se někdo do podobných činností pustí a než se kýžených výsledků dočká, musí tento dokázat nějak vyniknout. Musí být pro internetovou veřejnost nejen dostatečně atraktivní a výhodný, ale také nalezitelný. Není logicky představitelné, že by tu dosáhl úspěchů někdo, jehož web by se v záplavě jiných nabídek ztratil a nikdo tak na tento nezavítával.
Jenže dosáhnout u webu náležitého pozitivního ohlasu a dostatečné návštěvnosti není vůbec snadná věc. Konkurence je na síti příliš silná, ba i různého balastu je to přemnoho, a proto se hravě i ten nejlepší web mezi tím ostatním ztratí. A aby byl objeven, musí se využít všechno, co mu v tomto může prospět. Tedy mimo jiné i SEO a PPC.
Pokud nevíte, co obě zkratky znamenají a na co byste tedy v případě, že na internetu podnikáte nebo chcete podnikat, neměli zapomenout, lze vám tyto v krátkosti představit asi takto:
a) SEO je optimalizací pro internetové vyhledávače, jež sofistikovanými metodami dokáže zajistit, že se odkaz na optimalizovaný web posune ve vyhledávačích do čela nabídky, čímž se stane lehce objevitelným pro všechny, kdo po něčem podobném právě na internetu pátrají.
b) A pokud jde o to, co je PPC reklama, pak si lze jednoduše říct, že jde o reklamu, u níž se neplatí jejímu provozovateli za to, že ji někde pouze zveřejní, ale jedině za to, jaký má tato efekt pro nabídku, již propaguje. A vzhledem k tomu, že tu jde o efekt měřitelný, tu tak nikdo, kdo se nechá podobnou reklamou propagovat, neplatí za nic. Což je logicky velice atraktivní nabídka, že?
Web, který si dobře stojí ve vyhledávačích a je náležitě propagován, tak má velkou šanci uspět. A máte-li takový, určitě vás budou zákazníci na internetu dobře vidět.